Zaświadczenie o stanie cywilnym |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY: Kierownik USC Danuta Szostak, SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane wyłącznie osobie, której dotyczy. Wniosek zgodnie wzorem określonym przez prawo składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Wniosek wypełniany jest przez osobę zainteresowaną i zawiera: dane wnioskodawcy tj. nazwisko, imię (imiona), numer PESEL wnioskodawcy, jeżeli został nadany i adres do korespondencji, stan cywilny (panna, kawaler, zamężna, żonaty, rozwiedziona, rozwiedziony, wdowa, wdowiec), oświadczenie o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, pouczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia, Zaświadczenie o stanie cywilnym ważne jest przez okres 6 miesięcy od daty jego wydania. Zaświadczenie o stanie cywilnym może zostać wydane, na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. WYMAGANE DOKUMENTY: Osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia składa:
Wniosek wniesiony w formie dokumentu elektronicznego powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru, zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym, zgodnie wzorem określonym przez prawo można przesłać drogą elektroniczną, jeżeli wnioskodawca może opatrzeć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Zgodnie z przepisami prawa, uwierzytelnianie użytkowników systemu teleinformatycznego korzystających z usług online udostępnianych przez podmioty określone w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne wymaga użycia profilu zaufanego ePUAP lub danych weryfikowanych za pomocą kwalifikowanego certyfikatu podpisu elektronicznego. Jeżeli wniosek nie zawiera adresu elektronicznego, organ administracji publicznej przyjmuje, że właściwym jest adres elektroniczny, z którego nadano wniosek w formie dokumentu elektronicznego. OPŁATY: CZAS ZAŁATWIENIA SPRAWY: TRYB ODWOŁAWCZY: PODSTAWA PRAWNA:
DO POBRANIA: WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O STANIE CYWILNYM |
Data modyfikacji: 2017-08-23 08:42:35
Opublikowane przez: Danuta Szostak
« powrót |