1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
· wniosek o wydanie zaświadczenia
· dowód osobisty lub paszport
· w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu*
* oryginał dokumentu do wglądu, tj. w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną
Nie dotyczy
3. Opłaty
Opłata skarbowa:
za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu - 17 zł za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł Opłatę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane: BS Wielopole Skrzyńskie Nr 67 9173 0002 0000 0273 2000 0010 .
Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy o opłacie skarbowej.
4. Miejsce złożenia dokumentów
Referat do Spraw Społecznych i Obywatelskich w Urzędzie Gminy w Wielopolu Skrzyńskim,
pok. 7, tel. 17 2214462
5. Sposób i termin załatwienia sprawy
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
6. Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia. Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Wójta Gminy Wielopole Skrzyńskie w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.
7. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U.2019.1397 z późn. zm.) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2020.256 ze zm.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2019.1000 ze zm.)
8. Pliki do pobrania: Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu dla 1 osoby Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu wielu osób (rodziny) Wzór pełnomocnictwa do spraw meldunkowych i wydawania zaświadczeń |