Zaświadczenia z akt Rejestru Mieszkańców |
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy · wniosek o wydanie zaświadczenia · dowód osobisty lub paszport · w przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu* * oryginał dokumentu do wglądu, tj. w szczególności: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu 2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną Nie dotyczy 3. Opłaty Opłata skarbowa: za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu - 17 zł Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy o opłacie skarbowej. 4. Miejsce złożenia dokumentów Referat do Spraw Społecznych i Obywatelskich w Urzędzie Gminy w Wielopolu Skrzyńskim, pok. 7, tel. 17 2214462 5. Sposób i termin załatwienia sprawy Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku. 6. Tryb odwoławczy Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia. Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Wójta Gminy Wielopole Skrzyńskie w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia. 7. Podstawa prawna Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U.2019.1397 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2020.256 ze zm.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U.2019.1000 ze zm.) 8. Pliki do pobrania: Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu dla 1 osoby Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu wielu osób (rodziny) Wzór pełnomocnictwa do spraw meldunkowych i wydawania zaświadczeń |
Data modyfikacji: 2020-03-16 11:07:22
Opublikowane przez: Piotr Jaworek
« powrót |